Ir vėl bus vienišas vilkas

Kitų metų sausio 5-20 dienomis Peru, Argentinoje ir Čilėje vyksiančiame ralyje G. Igaris startuos tuo pačiu „Yamaha“ motociklu, kuriuo praėjusiose lenktynėse užėmė 81-ą vietą.

Karteniškiui ir vėl teks verstis daugiausia savo jėgomis: lydinčių mechanikų jis neturės. Tiesa, pagalbos ranką motociklų sporto entuziastui iš Lietuvos, kaip ir praėjusiame Dakaro ralyje, neatsisakė ištiesti Italijos lenktynininko Franco Picco komanda.

„Mano didžiausia svajonė – pasiekti Dakaro ralio finišą – išsipildė jau prieš metus. Šįkart važiuosiu į Pietų Ameriką tiesiog pagerinti savo rezultato. Tegu ir viena pozicija palypėti į viršų būtų gerai, o patekti į geriausių 50-uką – didelė garbė“, – savo tikslais dalinosi G. Igaris.

Debiutantai – su serviso sunkvežimiu ir mechanikų komanda

Kiti du 2013-ų Dakaro ralio dalyviai iš Lietuvos, kurie varžysis automobilių įskaitoje – ne tokie kuklūs.

Nekuklios ir lietuviško ekipažo išlaidos, kelis kartus viršijančios G. Igario ralio biudžetą. Pasak B. Vanago, latviškam automobiliui „Oscar“ ir pasiruošimui lenktynėms per trejus metus iš viso skirta apie 1,5 mln. litų. Vien Dakaro ralio starto mokestis sudaro 250 tūkst. litų.

Su „Oscar“ pilotuosiančiu B. Vanagu ir šturmanu S. Jurgelėnu į dykumų maratono iššūkį stos ir ekipažo serviso sunkvežimis bei trijų mechanikų ir inžinierių komanda, naktimis remontuosianti lietuvių automobilį.

Nuosavą techninės pagalbos sunkvežimį Lietuvos atstovai Dakaro ralyje turės pirmą kartą.

„Tam tikra prasme, didžiąją Dakaro ralio dalį jau esame įveikę, nes paskutinius 3-4 mėnesius dirbome kasdien po 14 valandų, – apie pasirengimą debiutui pasakojo B. Vanagas. – Lenktynėse svarbiausias mūsų tikslas bus pasiekti finišą. Būtų labai neišmintinga mėginti parodyti daugiau nei sugebi. Jei nenusisuks sėkmė, galėtume būti tarp 20-ies greičiausių.“

Kuria ir ilgalaikius planus

Jei B. Vanagui ir S. Jurgelėnui išties pavyktų pasiekti lenktynių finišą Čilės sostinėje Santjage greičiausių 20-uke, tai būtų geriausias lietuvių pasirodymas per visą Dakaro ralio istoriją.

Iki šiol sėkmingiausi Lietuvos atstovams buvo 2009 metai, kuomet Aurelijaus Petraičio ir Antano Juknevičiaus ekipažas, taip pat važiavęs „Oscar“ automobiliu, galutinėje įskaitoje užėmė 25-ą vietą.

Tačiau B. Vanagas ir S. Jurgelėnas tuo neapsiriboja ir kalba apie ilgalaikį tikslą: per penkerius metus patekti tarp penkių geriausių Dakaro ralio ekipažų.

S. Jurgelėnas neslėpė, jog padaryti tai su „Oscar“ automobiliu nėra realu – reikia brangesnės technikos.

„Rikiuotėje yra maždaug 20 gerokai geresnių automobilių, todėl pakilti aukščiau įmanoma nebent tuo atveju, jei labai daug lyderių nebaigtų lenktynių“, – svarstė šturmanas.

„Oscar“ - lietuviškai kišenei optimaliausias balansas tarp kainos ir kokybės“, – pagrindinį latviško visureigio privalumą nurodė B. Vanagas.

Beje, lietuvių automobilis per Pietų Amerikos dykvietes keliaus išpuoštas nacionaline simbolika – Vyčiu ir Vilniaus miesto herbu.

Dakaro ralis rengiamas jau 34-ąjį kartą. Tradicijai gimus Afrikoje, o vėliau maratonui persikėlus anapus Atlanto, Pietų Amerikos žemyne ralis vyks jau penktą kartą iš eilės. Čia lenktynininkams per 14 dienų reikės įveikti daugiau nei 8 tūkst. kilometrų maršrutą. Maratone turėtų dalyvauti maždaug 150 automobilių ekipažų, 200 motociklininkų, 40 keturračių pilotų ir 70 sunkvežimių ekipažų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (66)