„Vertybės kuria klasiką“ – toks šių metų „ORLEN Lietuva Classic Rally“ renginio simbolinis pavadinimas. Mat džentelmenų, klasikinių automobilių ir motociklų ralis siekia tapti klasikinių vertybių, saugaus ir džentelmeniško vairavimo švente, suburiančia ne tik Lietuvos, bet ir viso regiono entuziastus.

„Siekiame suburti klasikinių automobilių ir motociklų bendruomenę. Žmones, kurių vertybės puikiai dera prie šio ralio misijos – skatinti saugų ir džentelmenišką vairavimą ir puoselėti Lietuvos techninį paveldą. Pirmas „Lietuva Classic Rally“ renginys davė puikų startą šioms vertybėms, kurias tęsime antrąja džentelmeniško vairavimo švente“, – sakė „ORLEN Lietuva” viešųjų ryšių direktorius Audrius Stasiulaitis.

Tęsiamos puikios tradicijos

Pirmas „Lietuva Classic Rally” sulaukė puikaus atgarsio klasikinių automobilių bendruomenėse už Lietuvos ribų. Apie jį rašė didžiausio tiražo klasikinių automobilių laikraštis Didžiojoje Britanijoje „Classic Car Weekly“, o ralio organizatoriai viešnagės „Techno Classica“ parodoje metu pristatė jį visos Europos klasikinių automobilių bendruomenei.

„Turime unikalią progą pristatyti Lietuvą svečiams iš užsienio. Klasikinis automobilis nėra tik transporto priemonė, tai tema, kuri buria tūkstančius žmonių. Siekiame, kad dalis šios didelės bendruomenės narių taptų šių metų ralio dalyviais ir skleistų žinią apie nuostabų kraštą prie Baltijos jūros“, – pasakojo su ralio organizatorių komanda ralį didžiausioje klasikinių automobilių parodoje pristatęs A. Stasiulaitis.

Varžybų maršrutas

2013-ų renginio maršrutas drieksis gražiausiais Vakarų Lietuvos keliais. Savo transporto priemones dalyviai užkurs rugpjūčio 24-os rytą pačiame Žemaitijos nacionalinio parko centre – Plateliuose. Po pirmo ruožo dalyvius priims Šaltojo karo muziejus, kurį išvysti bus įdomu ir ralio dalyviams iš svečių šalių, ir lietuviams.

Vėliau dalyviai patrauks link Plungės, o po specialios rungties ką tik restauruotame šio miesto dvare, skubės į Švėkšną. Aplankę įspūdingos architektūros bažnyčia papuoštą miestelį, ralio dalyviai stos atokvėpiui vienoje didžiausių pasaulyje paukščių žiedavimo stočių – Ventės Rage.

Antra maršruto dalis dalyvius pakvies pravažiuoti unikaliais Mažosios Lietuvos kampeliais iki uostamiesčio Klaipėdos, kur miesto meras Vytautas Grubliauskas visų lauks džiazo ritmu pulsuojančioje šventėje pačiame miesto centre. Savo išpuoselėtus automobilius dalyviai išrikiuos miestiečių akims pradžiuginti, o patys turės progą pabendrauti su bendraminčiais klaipėdiečiais.

„Klaipėda – tai meilės, romantikos, džiazo ir vilties uostas, kuriame vietą sau randa visi, kas tik ieško. Džiaugiuosi ir didžiuojuosi tuo, kad nors Klaipėdoje dažnai karaliauja džiazas, bet klasika ir klasikinės vertybės čia itin gerbiamos. Tad tikiu, kad jaukų prieglobstį ir „savąją krantinę“ čia ras ir džentelmenų ralis, kurio maršrutas šiais metais užsuks į mūsų miestą.

Neabejoju, kad šis žavus ir nuotaikingas klasikinių automobilių ir motociklų „jam session“ – Klaipėdos senamiestį, istorija alsuojančius automobilius ir niekada nesenstančią džiazo muziką, sulies ir į vieną suvienys visus bei sukurs miestiečiams, miesto svečiams ir žinoma patiems ralio dalyviams nepamirštamą ir spalvingą šventę pačioje miesto širdyje“, – sakė Klaipėdos miesto meras V. Grubliauskas.

Po viešnagės Klaipėdoje ralio dalyvių laukia tik jiems ir jų klasikinėms transporto priemonėms skirtas keltas į Kuršių neriją. Paskutinius penkiasdešimt kilometrų iki ralio finišo dalyviai įveiks bene pačiu gražiausiu keliu Lietuvoje. Ir, saulei leidžiantis, pasieks finišą – Nidą.

Tiesa, prieš pat finišo liniją ralio organizatoriai visus dalyvius pakvies pasivaržyti vienintelėje specialioje sportinėje rungtyje – slalome. Pagrindinėje Nidos gatvėje klasikiniai automobiliai turės įveikti keleto kūgelių slalomą, kurio rezultatai lems Nidos miesto taurės nugalėtoją.

Nidos miesto šventė

„Nida mielai atveria savo duris raliui. Klasikiniai automobiliai ir motociklai mūsų kurorte sukurs puikią atmosferą, savo džentelmenišku renginiu papuoš Nidos gyventojų ir svečių savaitgalį”, – sakė Neringos savivaldybės meras Darius Jasaitis.

Ralio finišo šventė Nidoje prasidės gerokai anksčiau, nei finišuos pirmi automobiliai. Nuo šeštadienio popietės čia karaliaus džentelmenai, damos ir jų klasikiniai automobiliai bei motociklai. Mat „ORLEN Lietuva Classic Rally“ į Nidą kviečia ne tik pasivažinėti klasikinio ralio formatu trokštančius, bet ir savo kolekcijas pademonstruoti siekiančius entuziastus.

„Šių metų klasikinių automobilių ir motociklų ralis tampa džentelmenų švente, į kurią kviečiame visus – ralį išbandyti norinčius klasikinių transporto priemonių šeimininkus, įdomių automobilių ar motociklų kolekcijų šeimininkus ir, be abejo, visus žmones, kuriems klasikinės vertybės nėra svetimos. Rugpjūčio 24-os savaitgalis Nidoje bus skirtas visiems“, – sako vienas ralio organizatorių Tomas Digaitis.

Šios šventės metu vyks ir klasikinių ralių visame pasaulyje išpopuliarintas elegancijos konkursas, tradiciškai vadinamas prancūzišku „Concours d'Elegance” pavadinimu. Profesionalų komisija išrinks pačius gražiausius ir vertingiausius ralio automobilius ar motociklus. Nidos gyventojai ir svečiai taip pat turės progą išsakyti savo balsą ir išrinkti publikos simpatijų prizo nugalėtoją.

Automobiliai ir motociklai

Kaip ir praėjusiais metais dalyvauti kelionėje kviečiami „Oldtimer” ir „Youngtimer” klasėms priskiriami automobiliai. Pirmoje grupėje varžysis „vyresni“ nei trisdešimties metų amžiaus automobiliai. Jų pagaminimo data ne vėlesnė nei 1983 metų gruodžio 31 d.

„Youngtimer” klasės automobiliai – jaunieji klasikai – tai transporto priemonės, kurių modelio gamybos pradžios data yra ne vėlesnė nei 1988 metų gruodžio 31 d. Šios klasės dalyvių automobilis gali būti pagamintas ir vėliau, tačiau modelio premjera turi būti įvykusi iki 1988-ų gruodžio 31-os.

Ralyje dalyvauti kviečiami ir motociklų vairuotojai. Kaip praėjusiais metais įrodė 1924-ais pagamintu BSA motociklu visą 412 km trasą įveikęs Alvydas Virginis, motociklams klasikinio ralio formatas yra puikiai tinkamas. Ralyje ketinančių dalyvauti motociklų gamybos data turėtų būti ne vėlesnė, nei 1988 metų gruodžio 31 d.